Våre løsninger

Statlige innkjøp

Aksess Innkjøp AS er en av godkjent bestillingsløsning for statlig sektor via EHF-kataloger til aksesspunkt. En kan motta EHF-kataloger fra Statens innkjøpssenter, men også egne kataloger via løsningen.

Kommunale innkjøp

Aksess Innkjøp AS er en godkjent bestillingsløsning for kommunal sektor via EHF-kataloger til aksesspunkt. En kan motta EHF-kataloger, og andre typer kataloger fra interkommunale samarbeid og fra kommunen selv.

Leverandørportal

Aksess Innkjøp AS er en godkjent digital innleveringsløsning for forespørsler fra offentlig sektor. Portalen kan også gi tilgang til egne kataloger mot offentlig sektor, og gi ordresvar til bestillere.

Aksesspunkt

Aksess Innkjøp har et godkjent aksesspunkt. Dette gjør det enkelt å integrere våre løsninger mot EHF-meldinger. Over tid er det krav om at alle kataloger for offentlig sektor skal gå via aksesspunkt og EHF-ordre.

2 weeks ago

Aksess Innkjøp

Difi sitt kurs for balanserte anskaffelser via dialog (BAD) er over for denne gang. Aksess Innkjøp har den siste tiden deltatt med flere leverandører for å bedre forstå våre kunders ønsker, og for å bidra med informasjon via dialog slik at oppdragsgivere vet litt mer om de forskjellige løsningene som finnes der ute.

På de totalt 5 kursdagene har vi hatt en-til-en møter, gruppearbeid, presentasjoner og hørt på mange spennende forelesere.

Vi følte kurset var lærerikt, og håper leverandørene som deltok følte det samme!
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 weeks ago

Aksess Innkjøp

HALD-samarbeidet har som formål å lage et bedre tjenestetilbud, effektivisere og heve kompetansen i HALD kommunene (som består av Alstahaug, Leirfjord, Herøy og Dønna). Det arbeides målrettet med å effektivisere kommunens drift ved løpende å ta i bruk flere og bedre teknologiske løsninger. Da passer det fint at de fire HALD kommunene også er en del av Samordna Innkjøp i Nordland, der fokus er å effektivisere og digitalisere innkjøpsprosesser. Nylig har Aksess Innkjøp møtt alle de fire HALD kommunene for å informere om spennende ting som skjer fremover innenfor dette fagområdet. Her fra et møte i Sandnessjøen nylig, der tre av kommunene var representert.

På bilde #1 ser vi innkjøps koordinatorer for hhv. Dønna og Leirfjord, Pål Bleka (t.v.) og Kjell Olav Lund, samt på bilde #2 representanter fra vertskommunen i HALD (Alstahaug), med innkjøpsansvarlig Inga Marie Lund (foran), IKT leder Karl Magnus Strandvold, Arkivleder Tone Brun og Økonomisjef Frank Pedersen.

For øvrig en nydelig sensommer dag i vakre Sandnessjøen! ☀️☀️☀️
... See MoreSee Less

View on Facebook

3 months ago

Aksess Innkjøp

Selv på en regntung dag er vakre Inndyr så absolutt verdt et besøk! Vår rundtur til alle de 20 kommunene i SIIN samarbeidet (Samordna Innkjøp i Nordland) fortsetter, og i dag var vi hos Gildeskål kommune. Målet er å informere om spennende ting som skjer utover høsten og inn i 2019, samtidig som man gjør opp en status og diskuterer forbedringer. Vår kundeansvarlig Svein Moen ble meget godt tatt imot av (f.v.) Svanhild Lind (leder for sak/arkiv), Marianne Stranden (innkjøpskoordinator og leder for økonomi), og Joar Norli (IKT leder). Ønsker både dem i Gildeskål og alle andre en riktig god helg og en fin sommer! 😀☀️ ... See MoreSee Less

View on Facebook

3 months ago

Aksess Innkjøp

I går var vi i Bergen der vi er med i konkurransen om å levere vår innkjøps løsning til et stort, spennende og innovativt selskap på Vestlandet. Her er (f.v) Aleksander Hoff, Rolf-Inge Sleipnes og Svein Moen, spent og klar til forhandlingsmøte. Mer info kommer så snart vi kan avsløre mer om denne spennende casen! 😀 ... See MoreSee Less

View on Facebook